Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Πρωτη "γαλλικη" νικη για Χιρβονεν


Ο Μίκο Χίρβονεν κατέκτησε την 15η νίκη στην καριέρα του στο Ράλι Πορτογαλίας
και τέθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Μαντς Όστμπεργκ και ο πρωτάρης Εβγένι Νόβικοβ.

Όλοι ξεφύσησαν με ανακούφιση με την ολοκλήρωση του Ράλι Πορτογαλίας. Ο πιο περιπετειώδης αγώνας του φετινού πρωταθλήματος ανέδειξε νικητή τον Μίκο Χίρβονεν.
Ο Φινλανδός οδηγός πανηγύρισε την πρώτη νίκη του με τη Citroen και πήρε μεγάλη ανάσα. Δεύτερος κατετάγη ο Μαντς Όστμπεργκ με το Ford Fiesta που εξασφαλίζει το βάθρο σε κάθε ευκαιρία που του παρουσιάζεται.

Τρίτος ήταν ο Ρώσος Εβγένι Νόβικοβ επίσης με Ford. Ο γρήγορος, αλλά συνηθισμένος σε λάθη Ρώσος είναι ο πρώτος Ρώσος οδηγός που τερματίζει στην πρώτη 3άδα ενός αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
"Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Ο μεγαλύτερος σε διάρκεια στην καριέρα μου. Αισθάνομαι πολύ καλά. Κάναμε αυτό που έπρεπε. Ήταν δύσκολα την Παρασκευή, αλλά συγκεντρώθηκα και ήμουν σταθερός. Νίκησα για εμένα και την ομάδα μου. Άξιζε η προσπάθεια. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα και είμαι ευχαριστημένος με την εξέλιξη των πραγμάτων". Πλέον οδηγεί την κούρσα στη βαθμολογία με διαφορά εννέα βαθμών από τον τιμέιτ του, Σεμπαστιάν Λεμπ.
Ο Χίρβονεν κληρονόμησε την πρωτιά την Παρασκευή (30/3) το πρωί μετά την εγκατάλειψη του Λεμπ στη δεύτερη νυχτερινή ειδική την Πέμπτη (29/3).
Στη συνέχεια ξέσπασε βαριά καταιγίδα, για να τη διαδεχθεί πυκνή ομίχλη και φυσικά ειδικές γεμάτες λάσπη. Ο πρωτοπόρος του αγώνα, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα τέθηκε εκτός αγώνα στην 5η ειδική για να τον ακολουθήσει στη συνέχεια και ο τιμέιτ του, Πέτερ Σόλμπεργκ. Καταστροφή για τη Ford.
Ο Χίρβονεν έκλεισε το δεύτερο σκέλος 36.3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Όστμπεργκ με τους διοργανωτές να παίρνουν την απόφαση να ακυρώσουν τις τρεις τελευταίες ειδικές για λόγους ασφαλείας.
Το Σάββατο οι συνθήκες βελτιώθηκαν και ο Χίρβονεν απομακρύνθηκε από τους υπόλοιπους. Με το μαξιλαράκι της διαφοράς του ενός λεπτού και 12.1 δευτερολέπτων οδήγησε αργά για να μη ρισκάρει και πήρε την 15η νίκη στην καριέρα του με διαφορά δύο λεπτών. Το περίεργο είναι πως  δεν πήρε καμιά ειδική.
Τέταρτος τερμάτισε ο Σόλμπεργκ που επανεκκίνησε τον αγώνα το Σάββατο μετά την έξοδο του την Παρασκευή. Ανέβηκε από την 13η στην 5η θέση και στο τέλος ξεπέρασε και τον Νάσερ Αλ-Ατιγιαχ. Ο Νορβηγός πρώτευσε σε οκτώ ειδικές!
Ο Αλ-Ατιγιαχ δεν κατάφερε να κρατήσει την 4η θέση, αλλά και η 5η αποτελεί ρεκόρ καριέρας στο WRC για τον οδηγό από το Κατάρ.
Νικητής στην Power Stage ήταν ο Ντάνι Σόρδο, ένα από τα θύματα της δεύτερης ημέρας. Ο Ισπανός πήρε έξι ειδικές, ωστόσο βρέθηκε στην 12η θέση.
Περισσότερο χώμα θα περιμένει τους οδηγούς στον επόμενο αγώνα, στην Αργεντινή, από τις 26 έως τις 29 Απριλίου.
Κατάταξη
1.Μίκο Χίρβονεν Citroen DS3 WRC 4:19.24.3
2.Μαντς Όστμπεργκ Ford Fiesta RS WRC +01:51.8
3.Εβγένι Νόβικοβ Ford Fiesta RS WRC +03:25.0
4.Πέτερ Σόλμπεργκ Ford Fiesta RS WRC +03:47.4
5.Νάσερ Αλ-Ατιγιαχ Citroen DS3 WRC +07:57.6
6.Μάρτιν Πρόκοπ Ford Fiesta RS WRC +08:01.0
7.Ντένις Κουίπερς Ford Fiesta RS WRC +08:39.1
8.Σεμπαστιάν Οζιέ Skoda Fabia S2000 +09:00.8
9.Τιερί Νοϊβίλ Citroen DS3 WRC +10:29.7
10.Γιάρι Κέτομαα Ford Fiesta RS WRC +11:44.6
Power Stage
1.Nτάνι Σόρδο Mini Works WRC 3:10.4
2.Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα Ford Fiesta RS WRC +00:00.3
3.Οτ Τανακ Ford Fiesta RS WRC +00.02.1
Βαθμολογία οδηγών
1.Χίρβονεν 75β.
2.Λεμπ 66
3.Π.Σόλμπεργκ 59
4.Όστμπεργκ 46
5.Νόβικοβ 36
6.Λάτβαλα 28
7.Σόρδο 21
8.Αλ-Ατιγιαχ 18
Βαθμολογία κατασκευαστών
1.Citroen 133β.
2.Ford 91
3.M-Sport (Ford) 60
4.Qatar 28
5.Mini 26
6.Citroen Junior 16
7.Adapta WRT 12
8.Brazil WRT 8

Πηγή: http://www.sport24.gr/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
back to top