Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

«Μαστιγα» για ΟΣΕ και επιβατες οι κλοπες καλωδιων



ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΡΑΨΑΝΗ ΜΕΧΡΙ ΚΑΤΕΡΙΝΗ

Η «μάστιγα» των δολιοφθορών και των καταστροφών ηλεκτρικών καλωδίων και γενικά ηλεκτρολογικού υλικού, χτύπησε τελευταία, έντονα και την ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ, μεταξύ Ραψάνης και Κατερίνης. Δύο ηλεκτροκίνητα τρένα ακινητοποιήθηκαν προσφάτως και οι επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν μέσα στον Ιούλιο. Η κατάσταση είναι επικίνδυνη κι ο Οργανισμός δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει μόνος του, παρά τις προσπάθειες που κάνει.
Οι δράστες «χτυπούν» μεθοδικά, γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του ηλεκτρικού ρεύματος και των κινδύνων, που αντιμετωπίζουν και ενεργούν προσεκτικά για τους ίδιους. Δρουν πάντα νύχτα και με θρασύτητα και προφανώς είναι πολλοί. Τρυπούν τις συρμάτινες περιφράξεις της γραμμής και για απόσταση αρκετών εκατοντάδων μέτρων «θερίζουν» ό,τι βρουν σε καλώδια, μεταλλικά εξαρτήματα και όσα μπορούν αν μετακινηθούν. Κόβουν ακόμα και τις γειώσεις του ηλεκτρικού στο έδαφος. Προφανώς γνωρίζουν τι περιέχει κάθε καλώδιο και αφήνουν ανέγγιχτα τα καλώδια οπτικών ινών, που είναι άχρηστα για τους κλέφτες.
Με πλήρη εξοπλισμό, μπορούν και κόβουν, ακόμα και τα πιο χοντρά καλώδια και συνήθως τα «καθαρίζουν» από τα άχρηστα για κείνους υλικά επί τόπου, παίρνοντας τα χρήσιμα για εκείνους μέταλλα, που θα πουλήσουν σε πρόθυμους ιδιοκτήτες χυτηρίων ή μάντρες. Σύμφωνα με εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, οι δράστες «χτυπούν» κομμάτι- κομμάτι στη σιδηροδρομική γραμμή και γνωρίζοντας ότι είναι δύσκολη η σύλληψή τους, είναι θρασείς. Σε πρόσφατο επιτόπιο έλεγχο στο σημείο των κλοπών από αρμόδιους των σιδηροδρόμων, βρήκαν εικόνα πλήρους καταστροφής του εξοπλισμού της ηλεκτροκίνησης. Ακόμα κι ένα σκοτωμένο φίδι, που προφανώς βρήκαν στον δρόμο τους οι κλέφτες. Το θέμα είναι ότι το τρένο ακινητοποιείται και αρχίζει η ταλαιπωρία των επιβατών. Οι επιβάτες, φυσικά στρέφονται κατά των υπαλλήλων του σιδηροδρόμου, αυτούς που έχουν μπροστά τους, οι οποίοι δεν φταίνε γι’ αυτό που συμβαίνει και αντιθέτως, προσπαθούν να λειτουργήσουν τη γραμμή το συντομότερο και να κινηθεί το τρένο.
Για τη μετακίνηση του τρένου και των επιβατών έρχεται ντιζελομηχανή από τη Λάρισα, με όλο τον εύλογο χρόνο που απαιτείται. Το πρόβλημα είναι ότι εφόσον δεν υπάρχει ρεύμα στο ακινητοποιημένο τρένο, δεν λειτουργεί ο κλιματισμός και τα φώτα, μετά από κάποια ώρα σβήνουν και αυτά. Η ντιζελομηχανή που έρχεται, δεν έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει το ηλεκτροκίνητο τρένο και απλά το τραβάει μέχρι τον σταθμό. Πληρώνουν οι επιβάτες τις δολιοφθορές των αγνώστων, που συνήθως δεν συλλαμβάνονται και παραμένουν ατιμώρητοι. Η μάστιγα δεν είναι μόνο σε βάρος του ΟΣΕ, αλλά του κάθε επιβάτη. Αν αυστηροποιούνταν οι ποινές, για όσους συλλαμβάνονταν, μπορεί να διορθωνόταν η κατάσταση.
Για το θέμα ασχολούνται και αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, οι οποίοι από την πλευρά τους επισημαίνουν οτι είναι δύσκολος ο έλεγχος της γραμμής, γιατί δεν υπάρχουν παράλληλοι δρόμοι, συνήθως πέριξ της γραμμής υπάρχει πυκνή βλάστηση και γενικά η πρόσβαση στη γραμμή δεν είναι εφικτή. Μια πρόταση από αστυνομικούς, που γνωρίζουν το θέμα, είναι να είναι απαγορευμένη ζώνη η περιοχή που περικλείεται από την περίφραξη της σιδηροδρομικής γραμμής και να μπορούν οι αστυνομικές αρχές να ελέγχουν όποιο βρίσκουν εντός, πλην των υπαλλήλων του ΟΣΕ. Σε τελική ανάλυση, ανεξαρτήτως προβλημάτων που υπάρχουν στη φύλαξη, οι κλοπές είναι δολιοφθορά, που εγκυμονεί κινδύνους για ανθρώπους.

Πηγή:eleftheria.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
back to top